Monday 20 June 2016

Tip beriktiqaf dimasjid

Assalammualaikum.....
Sepanjang bulan puasa ini disunatkn perbanyakkan beriktiqah didalam masjid......

Niat dalam hati......

"Sahaja aku beriktiqaf didalam masjid ini sunat kerana Allah Taala"

So jangan lupa masuk jer perkarangan masjid.....jejak jer kat pintu pagar masjid terus niat......

Adapun di bulan ramadhan pahala ibadah wajib digandakan 70 kali manakala ibadah sunat diberi pahala seperti ibadah wajib.....

Jadi menurut seorang ustaz.....niat iktiqah perlulah diubah sedikit demi mengharap pahala wajib di sisi Allah....
Hendaklah dilafazkan dengan lisan....
"Sahaja aku bernazar beriktiqaf sepanjang aku berada dimasjid ini kerana Allah Taata"

Adapun kedua duanya boleh....janji kita beriktiqah.....

Jangan lupa iktiqaf tau.....pahala yang mudah ini diharap kita ambil dan rebut peluang yang Allah offer dibulan ramadhan.....semoga bermanfaat....saya hanya menyampaikan dari apa yang saya dengar di majlis ilmu.....

Assalam....

No comments:

Post a Comment

https://youtu.be/4SylgWNoVZo

https://youtu.be/4SylgWNoVZo