Sunday, 2 August 2015

Throw back masak bubur durian....

Ak memang suka makan durian...korang macam mana....hari tu kat kg ak beli durian yang murah jer sekilo rm 2.00...cara nak buat bubur durian ni senang jer....1. Rendam kacang hijau....2. Lepas sejam korang rendam kacang hijau...boleh hidupkan api...tenggekkan periuk n masukkan air bila air dah mendidih masukkan daun pandan bagi wangi....then masukkan n rebus kacang hijau tu.....agak2 kacang hijau tu dah empuk...korang masukkan gula merah....nak manis letaklah 5 sudu makan....yang ada kencing manis tu sila control amaunt gula yer...pastu letak gula pasir sesudu...then garam sikit untuk bagi lemak2 cikit....then korang gaul sampai rata....then masukkan santan....sebiji kelapa cukup....lastly masukkan durian....bab dueian ni terpulang nak masukkan berapa ulas....ak ni gila dueian so ak masukkan banyak ulas...hahaha...sampai kacang hijau pun tak nampak....hahahaha...kalau dah mendidih boleh matikan api....n makan....kalau x habis masuk peti ais....makan sejuk2 pon cdap....hihihi.ok selamat mencuba

No comments:

Post a Comment

Free Dropbox

Free dropbox