Thursday, 30 July 2015

Resepi sayur sOoN campur guna rice cooker


OK ni pulak cara-cara nak masak Resepi sayur sOoN campur guna rice cooker....

senang jer hihihi....sorry saya baru belajar memasak....kalau salah tolong tunjukkan

inilah resepi simple Resepi sayur sOoN campur guna rice cooker
  1. mula2 kena rendam SoOn n tahu kering...
  2. then korang buka rice cooker panas kan minyak (sikit jer tau minyak banyak nanty terlebih colesterol pulak)
  3. then macam biasa tumis bawang putih n bawang besar yang sudah ditumbuk...
  4. then lepas bawang dah garing masukkan lada boh sikit jer ok....
  5. then korang tunggu bau harum dia naik
  6. boleh siap2 masukkan secubit garam, gula....nak letak pati kiub ayam pon boleh...ajinomoto pon boleh....
  7. then masukkan fishcate yang sudah dipotong halus n bebola ikan yang dipotong dua....
  8. then gaul sampai rata...
  9. then masukkanlah Soon ntahu kering tadi...(lepas rendam yer.....sebab nak bagi dia lembut.) bforee that...potong dulu yer soon n tauhu kering tu takut dia bergumpal2 cbb panjang sangat...
  10. then korang boleh lah gaul sampai rata
  11. lastly letakk lah daun bawang or apa2 daun yang korang suka...
  12. then gaul lagi...
  13. lastly...ciap n boleh makan...
  14. selamat mencuba........
OK............

No comments:

Post a Comment

Chicago TypeWriter

Chicago TypeWriter One of amazing korean drama 2017. You should watch because the storyline is amazing. Watch carefully because you migh...